Saturday, December 26, 2009

Baik Baik Sayang....

Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang...

Karena bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku

Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku di siang dan malammu
Baik Baik sayang kerna aku untukmu...

Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang
karena bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku...

Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku di siang dan malammu
Baik Baik sayang kerna aku untukmu...

~ Pertama kali dengar lagu ni trus jatuh cinta rrr...~
~ Dedicated to You~
~Baik Baik Sayang - Wali Band~

Saturday, December 19, 2009

Bila Kenal AWAK...

Bila kenal AWAK,
Saya rasa hidup saya mula berubah...

Bila kenal AWAK,
Saya rasa hidup saya mula terisi...

Bila kenal AWAK,
Saya rasa ada kelainan dalam diri ini...

AWAK seorang yang lain dari daripada orang lain yang saya kenal...

AWAK banyak memberi saya kegembiraan, kebahagiaan,
kesedihan & juga keperitan...

AWAK mengajar saya erti kehidupan...

AWAK juga membuat saya mengerti & menghargai setiap apa yang ada di depan mata...

Harapan untuk mengingati AWAK sentiasa ada di benak saya...

Harapan untuk mengenali AWAK dengan lebih mendalam sentiasa menjadi harapan saya...

Harapan untuk bersama-sama dengan AWAK memang sentiasa terisi dalam hati saya...

Saya hanya mahu AWAK tahu,
Saya tidak akan berubah untuk AWAK...

Saya hanya mahu AWAK tahu,
Saya sentiasa ada untuk AWAK...

Saya hanya mahu AWAK tahu,
Saya rindukan AWAK...

Thursday, December 17, 2009

Tahun Baru Hijrah 1431ku...

1430 Hijrah telahpun meninggalkan kita...
Hari ini Tahun Baru Islam 1431H telah menjengah dalam hidup kita...
Kalau diimbas balik,aku sendiri tak tahu apa yang telah aku lakukan sepanjang tahun itu...
Adakah lebih banyak keburukan dari kebaikan ke??
Aku hanya mampu berdoa agar ALLAH sentiasa meredhai apa2 yang telah aku lakukan...

Tahun baru ini emosiku tidak dalam keadaan baik...
Setelah mendapat pesanan darimu...
Tidak patut sebenarnya untuk aku rasa marah atau sedih...
Dan tidak patut juga aku salahkan kau atas keputusan itu...
Maafkan aku kerana merasa begitu padamu...
Aku masih manusia biasa yang ada hati & perasaan...

Tahun baru permulaan baru dalam hidupku...
Tapi aku sendiri tak nampak jalan untuk ke impianku...
Ya Allah, cuma pada Kau saja aku memohon...
Ko tunjukkan jalan & permudahkanlah jalan itu...
Amin...

Salam Maal Hijrah 1431...

Monday, November 30, 2009

Kerja...Kerja...Kerja...

25 November 2009 aku telah melaporkan diri untuk bekerja di Legal Department, Menara Celcom...well, it is the 1st time I'm working...hell ya,mmg something yg baru utk aku...bu thanks 2 all da staffs there..i manage 2 get in with the working environment..

seriously, now i know how hard to get money even it is little...we need to
work hard to get da money...just imagine i need to sacrifice my sleeping by waking up at 6am..then,need to walk, exchange da train to get to the office,need to 'berhimpit2' with lots of people...sometimes,feel like i want to resign but i need to be strong...

at office,everything going smoothly...all staff there were very friendly and very helpful...thanks 2 kak ina,kak linda,kak ana,mak leha,kak irma,kak shikin,sukor,abg sharin,eddy n everyone there...u're cooperation n u're advice i will use in the future....

OMG,the time really2 moving very fast..24 December is my last day there but I've decided to extend my contract..huhuhuhuhu....(suke sgt bekerja ke ape nih??)...

p/s : feels like don't want to work rrr....study lg enjoying!!!hihihihihihi
;D

Sunday, November 29, 2009

Perjalanan Cinta Aku Dan Dia...

untuk dia..

bukan mudah untuk aku meniti titian ini..
amat sukar bagi ku untuk menerima kenyataan itu..
malahan aku tidak percaya yg aku mampu memikul beban seberat itu..
jgn slh erti, beban yg aku maksud kan bukan cinta kamu..
tapi masalah yg datang menduga..
aku redha dgn takdir dan aku bersyukur kau hadir dlm hidup ku..
kau mampu buat ku tersenyum kembali..

lama kelamaan, cinta aku dan dia semakin kukuh..
tak dapat disembunyikan..aku semakin menyintai dia..
hari demi hari semakin banyak dugaan yg datang menduga..
aku perlu tabah..aku mesti bertahan untuk mempertahankan cinta ini..
susah dan senang aku lalui bersama..
walaupun hati ini meronta kerna tak dpt bertahan..
aku ttp berjuang..kuatkan semangat untuk tempuhi segala halangan..
aku tidak pasti sama ada dia sedar mahupun tidak yang aku lakukan semua ini hanya untuk dia..biarlah saat susah dan duka itu menjadi pengajaran buat ku dan biarlah saat senang dan bahagia menjadi detik memori yg terindah buat ku..

aku tak pernah pinta harta dan kekayaan..
aku juga tidah pernah pinta untuk sejambak bunga dan hadiah berharga..
yg paling berharga adalah sekeping hati yg jujur dan ikhlas menyintai aku dari dia..
walaupun terselit rasa cemburu terhadap kwn2 yg memperoleh hadiah yg comel dari insan tersayang..aku tetap berasa bahagia..pada aku, dirinya amat berharga buat ku..
aku bukan meminta balasan ats apa yg aku lakukan..tetapi hanya sedikit penghargaan..
aku ingin sekali dia mengerti hasrat dan firasat hati ku ini..
aku benar2 berharap yg dia lebih menghargai aku..

segala pengorbanan yg aku lakukan mmg di luar jangkaan..
aku sanggup bersengkang mata untuk memberi sedikit kemanisan dlm hidup dia..
aku ikhlas melakukan semua ini..
aku sedar aku tidak sempurna mana..
malahan mungkin aku tidak menepati citarasa dia..
tapi aku berusaha untuk memenuhi ruang duka saat di perlukan..

aku bahagia dgn dia..
walaupun dia amat tegas dlm sesuatu hal..
tapi aku akur dgn keputusan dia..
aku tidak berani untuk membantah jika ianya benar..
aku hanya membantah jika ianya salah..
bukan senang untuk aku mengerti dirinya yg penuh cerita..
begitu juga dia..aku pasti bukan senang untuk dia mengenali diri aku..

perjalanan cinta yg kami bina berlandaskan kasih dan sayang..
juga kejujuran dan keihlasan..
namun pasti terselit jua ke-egoan..
pasti jua bertikam lidah, tidak bertegur sapa..
pada saat itu, hanya hati yg mampu membantah dan meronta..

yg aku harapkan dari dia..
agar dia lebih menyintai, mengerti dan memahami diri ku..
aku juga pinta agar dia menghargai aku lebih dari sekarang..
begitu juga aku..
aku sentiasa bahagia bila bersama dia..

aku berharap agar Allah memberkati hubungan aku dan dia hingga ke akhir hayat..agar janji kami bersatu jua..


Thursday, November 19, 2009

Meet Me Halfway....

Can you meet me half way
Right at the boarderline
That's where I'm gonna wait, for you
I'll be lookin out, night n'day
Took my heart to the limit, and this is where I'll stay
I can't go any further then this
I want you so bad it's my only wish
I can't go any further then this
I want you so bad it's my only wish


Wednesday, October 21, 2009


Someone have give me this pic...
He said this pic is suitable with me...
Izit???
Hmmmm....maybe it is true...
I'm just don't want them to know my feeling...
I don't want them to be worried about me...
Maybe this is me...
I can't change it...
I know you don't want me to hide my feeling
&
You don't want me keep the problems on my own...

Monday, October 19, 2009

Hari Ini Merubah Segalanya...

Hari ini adalah hari terakhir aku menjadi ahli MPP..dan event last kami adalah Majlis Anugerah Dekan...smuanya berjalan lancar...abis saja acara rasa mcm satu bebanan tanggungjawab yg dipikul selama 10 bulan telah dilepaskan..

Kepada ahli MPP yang baru,selamat menjalankan tugas anda..selamat menghambakan diri kepada kolej..selamat mendengar segala rungutan dan ketidakpuasan hati para pelajar..selamat menghadapi stress yang bakal singgah dalam diri anda...

Pengalamanku sebagai MPP memang banyak memberi pengajaran dalam hidup aku...dengan MPPlh aku kenal erti pengorbanan,persahabatan,mengenal ragam2 manusia,bagaimana menghadapi stress,menguruskan satu2 aktiviti,dan macam2 lagilh...

Hari ini juga aku berasa sangat sedih kerana terpaksa meninggalkan bilik yang selalu menjadi tempat wajib persinggahan aku apabila ke kolej...tempat yang penuh kenangan...bilik MPP..walaupun tak seberapa tapi segala memori di bilik itu tidak akan dapat aku lupakan..seketika rasa macam MPP baru telah merampas bilik tu dari aku..tp aku terpaksa redha & terima semua ini...

Petang tu Amir & Sham telah memainkan gitar lagu keramat kami...Tunjukkan Aku...Ya Allah,sedihnya aku waktu itu hanya Kau saja tahu..n sekali lagi air mata aku jatuh juga...terpikir2 bila agaknya kami akan dapat bersama seperti itu lagi...

Hari itu juga,sesuatu perkara telah diberitahu kepadaku...sesuatu yang mengubah segala2nya...aku mulanya tidak percaya tapi akhirnya ia telah disahkan...perasaan aku???biar aku & dia saja yang tahu...biarlah ia menjadi rahsia...

Kepada rakan2 seperjuanganku...terima kasih atas segala2nya..segala pengalaman manis dan pahit kita lalui bersama,segala tunjuk ajar dan kesabaran kowang memang sangat2 aku hargai...tahniah atas kejayaan yang pernah kita lalui dulu...sesungguhnya kowang adalah insan yang terbaik pernah muncul dalam hidupku...

Selamat Tinggal MPP...

Friday, September 18, 2009

SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLfiTri... ('',)


Get the Selamat Hari Raya code at Myspace Graphics

selamat hari raya aidilfitri buat smua rakan2ku yg mengenali diri ini...
ampun & maaf di pinta sekiranyer sy prnh trkasr bahasa, trlebih prlakuan n trsakitkn hati..
halalkn sgala mkn,mnum,pakai dan ape sahaja yg prnh sy trguna...
smoga anda gembira dan ceria menymbut hari raya nnt...
jg diri bebaik especially mse mkn ketupat dgn rendang tuh..
kalo bw kete or motor tuh brhati2 r d jln raya...
ingt r org yg trsyg...
salam ikhlas dari sy:

~ NUR AIN BINTI MD MOKHTAR ~
(",)

Monday, September 7, 2009

HappY BirthdaY FariD IqbaL (",)


Happy Birthday my dearest fren...

..FARID IQBAL BIN ABDUL MUNIR..

# may all ur wishes will be come true

# have a wonderful and joyful year

# thankz 4 being a good fren n a good team member

# hope u like da celebration yerp...mkn cupcakes tuh...

# keep ur ke'comel'an k...

(",)


Saturday, September 5, 2009

I've Learned That (Part 1)

I've learned that...
Fall is my favourite season,
Friends don't always have to get along,
Even important people take breaks,
And listening is definitely better than speaking.

I've learned that...
Life is short and death unthwartable,
Love is more than three words,
Chocolate chip cookies taste better as dough,
And you should never wait to tell someone why you love
them.

I've learned that...
I'm not home yet - I'm just passing through,
Time is never as important as people,
Smiles can make your day,
And happy times can come hand in hand with sad ones.

I've learned that...
When you meet people,
you usually decide whether or not you like them soon
afterward,
People are precious,
The greatest of these really is love,
And music is the greatest escape to anywhere.

I've learned that...
Getting up twenty minutes earlier,
gives you a better outlook on the day,
The color red can mean death and blood,
or love and hearts,
Forgiving someone is proof of your love,
And life holds many secrets.

I've learned that...
Some people are afraid to cry,
Relationships take work,
You really have to accept people as they are,
and try not to change them,
into what you think they should be,
And midnight laughter cleanses you.

Tuesday, September 1, 2009

Teardrops On My Guitar....ngah layan lagu nih....(",)

Drew looks at me
I fake a smile so he won't see
What I want and I need
And everything that we should be

I'll bet she's beautiful
That girl he talks about
And she's got everything
That I have to live without

Drew talks to me
I laugh 'cause it's just so funny
I can't even see
Anyone when he's with me

He says he's so in love
He's finally got it right
I wonder if he knows
He's all I think about at night

He's the reason for the teardrops on my guitar
The only thing that keeps me wishing on a wishing star
He's the song in the car I keep singing
Don't know why I do

Drew walks by me
Can he tell that I can't breathe?
And there he goes, so perfectly
The kind of flawless I wish I could be

She better hold him tight
Give him all her love
Look in those beautiful eyes
And know she's lucky 'cause

He's the reason for the teardrops on my guitar
The only thing that keeps me wishing on a wishing star
He's the song in the car I keep singing
Don't know why I do

So I drive home alone
As I turn out the light
I'll put his picture down
And maybe get some sleep tonight

'Cuz he's the reason for the teardrops on my guitar
The only one who's got enough of me to break my heart
He's the song in the car I keep singing
Don't know why I do

He's the time taken up but there's never enough
And he's all that I need to fall into
Drew looks at me
I fake a smile so he won't see

Monday, August 31, 2009

Salam Kemerdekaan ke-52!!!


salam kemerdekaan ke-52!!!
smoga kita dpt menghayati erti sebenar kemerdekaan ini...
jgn biarkn diri kita dijajah lg...
smoga Malaysia sntiasa berada dlm keamanan sentiasa n trus maju....

Saturday, August 29, 2009

the climb...keep climbing....

I can almost see it
That dream I'm dreaming but
There's a voice inside my head sayin,
You'll never reach it,
Every step I'm taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
Got to keep trying
Got to keep my head held high

There's always going to be another mountain
I'm always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes I'm gonna to have to lose,
Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side
It's
The Climb

The struggles I'm facing,
The chances I'm taking
Sometimes they knock me down but
No I'm not breaking
I mean I know it
But these are the moments that
I'm going to remember most yeah
Just got to keep going
And I,
I got to be strong
Just keep pushing on,

There's always going to be another mountain
I'm always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes I'm gonna to have to lose,
Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

There's always going to be another mountain
I'm always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
It's all about
It's all about
The climb
Keep the faith
Keep your faith

Tuesday, August 25, 2009

AIN hilang???

aku sibuk kembali....
memikirkn hal final project yg tdk berkesudahan....
ape yg aku pkir???
ntahle....
aku brfikir smpi akupn xtau ape yg aku pkirkn...
huhuhuhhuhu...
kekosongan di otak smakin melanda2...
rse mls yg melampaui segala2nyer....
AIN!!!!
tlgla bangkit...
kau hanya ade stahun saje lg tuk ni smua...
ahhhh...mane ko hilang AIN haaa???
pnt aku mncarimu....
huuuuhhhh...
aku mahu AIN yg dulu kembali...



Saturday, August 22, 2009

Selamat Berpuasa....

Salam Ramadhan kpd smua teman2 yg mengenaliku...
smoga sgala ibadah yg anda lakukn akn mndpt syafaat dr ALLAH...
lakukan ibadah2 itu dengan seikhlas hati...
diri yg kerdil ini ingin memohon seribu kemaafan andai prnh melakukan kesilapan sama ade sedar atau tidak...
sama2la kita mghayati bulan Ramadhan ini dengan sebaik2nya...

(",)

Thursday, August 13, 2009

Tunjukkan Aku (",)


Musik dari jiwa
Lagu dari hati
Cerita sepurnama
Canda dan menangis

Belum ku selami
Caturan terjadi
Lelah dipukul badai
Apa mungkin terlerai?

Oh...

Soalan tersendu
Balas hampa bisu
Tuhan, tunjuk sesuatu
Apa dia yang satu itu...

Tunjukkan aku..
Tunjukkan aku..

Chorus:

Apa bisa ku cinta
Kamu seperti mana
Aku dicinta kamu
Aku dijaga kamu

Atau kamu terlalu
Indah buat diriku
bidadari diriku
aku pun tak menahu..

aku pun tak menahu..
apa bisa ku cinta..
tuhan tunjukkan aku..

Saturday, August 8, 2009

Holiday@ Genting.....hihihihi...

muka2 time nek skyway nih....

wt2 tenang jeq nih pdhl dlm hati Allah je tau...

dis pic have been taken b4 nek roller coster...

da most happening geng @ genting...hehehehe...

huhuhuhu....xdela holiday apepn...juz bile ade org ajk...akupn mngjoinkn r diri..hihihihihi...thankz 2 Syaf krn mengajk aku + den & hanot 4 being da wackiness fren time tuh..dowg mmg best,happening n gile2..huhuhu..

nway,xpenh merasa men2 game nun di ats genting itu...pe slhnyer tuk aku ikutkn...cuak???iyer...dgr dr pengalaman org2 len yg penh ke sana mmbuat aku lg kecut perut...tp redha jelakn...pe slhnyer try...2x aku smpi ke puncak itu time mlm...ape yg aku dpt??sejuk+kabus saje krn smua game2 kt sne dh ttuppn...so,nilh masenyer aku try ape yg xpenh aku try...ntah ape2la time kt sne tuh..aku mmg enjoy..


cme pas tu kteorg agk kecewa sbb hujan mmbasahi kota keriangan itu..ape kteorg wt??mkn2 di kfc...then,men sgala mcm indoor games kt sne..layankn aje....hahahahaha....men punyer men br sedar dh mlm...pe lg, time to go back...sejuk gile time tuh...peh, gigil siut...

Saturday, July 25, 2009

Opkim@ Pekan,Pahang 2009...

Trlupe pula aku nk update tntg program OPKIM@Pekan aritu...20 Jun 09- 23 Jun 09 yg lps smua MPP sluruh cwngn mgikuti program ank angkt kt Pekan,Pahang...program ni anjuran MPP KPTM Kuantan...team kl antr psrta pling ckit r time tuh n bkn smua mpp lak tu 4low..whateva rr...jnji kteorg hepi..seriously,spe2 yg x4low time tuh akn rse menyesl sbb mmg best rrr...lgla pd aku yg 1st time 4low program ank angkt nih...hihihihihi....

pe yg bestnyer g OPKIM nih??hey,smpi2 je kt Kg. Semangat(kwsn progrm akn dijlnkn), kteorg ni dismbt cm VVIP k..smpi je kt sne,kteorg kne djmput ke knduri kawin 1 of da penduduk kt sne...mmg meriah r mjlis tu tbe2kn...hahahhaa...best dpt mkn free2 jeq time tuh...slmt pengantin br kpd psngn pengtin tu (sowy kak sbb xsmpt tnyer name)...then, kteorg ade mjlis prsmian+ sesi knl2 famili angkt yg kteorg dpt...mmg xdela sme dgn dowg..huhuhuhuhu...aku dipsgkn dgn sowg dak kptm kuantan.name die Ika...scara xlgsung,die jd adk angkt aku tau...

cmne famili angkt aku???jwpnnyer: dowg mmg best sgt2...lyn kami cm pemaisuri...mak n ayh angktku adlh cikgu...dowg dok dgn 2org ank yg msih kecil iaitu munir n fawi+ nenek n atuk...wlpn 4hari je kt sne aku dh mula syg akn famili nih....rse kalo ade ksmptn mmg aku akn ke sana lg...mak aku mskkn mcm2 masakan org pahang tau...sedap2 belaka..tp serius xingt namenyer....hahahaha....

aktiviti kt sne??mcm2 kteorg wt...ade program tuk student sek rendah,ceramah tuk student sek men,forum perdana,gotong-royong,picnic kt tepi pantai n masak laksa pahang...ni mmg pengalaman yg baru pd aku..bygkn aku sndri pgg alat tuk wt mee laksa tuh..huhuhuhu..bgga tau sbb pastu org laen mkn hasil dr air tgn aku...hihihihihi...sdp ker???ntahle...then,famili aku bw aku g Teluk Chempedak...at last,brjaya mnjejakkn kaki kt cni...best tuh...on da last day,sedara famili angkt aku bw g jln2 sekitar Kuantan...mmg best rrr...xcaye tnyer faradolla..(die sedara sy upenyer kalo kt sne..hikhikhik..).

rse sgt2 sdih ble nk tgglkn smua nih...sedih tgk mak aku nangis tau...huuuwaaaa...xske btl ble melalui 1 perpisahan...aku mmg sgt2 brterima kasih kpd keluarga angktku krn lyn aku sebaik2nyer...mmg xtau cmne nk bls jasa dowg..InsyaAllah,ade kesempatan aku akn ke sana smula.... (",)